woensdag 20 juni 2012

Preview: Carrot cake

Carrot cake. Iedereen heeft er vast wel eens van gehoord. Maar wat denk jij als jij het woord carrot cake hoort? De reacties lopen vaak uiteen van "JAAAA heerlijk" tot "BAH, wortels in taart?!". Zelf stond ik altijd nogal sceptisch tegenover worteltjescake omdat ik ook zoiets had van "Wie stopt er nou wortels in taart?!".

Zelf ben ik gek op Amerika en praktisch al het voedsel wat mee te maken heeft (nee niet alles ;-) ) en aangezien ik in Amerika ben geweest, vond ik toch dat ik het typische Amerikaanse lekkernij carrot cake moest proberen. En? Heerlijk! Hier in Nederland vind je de echte Amerikaanse carrot cake bij de Starbucks. Helaas hebben die volgens mij de afgelopen maand het recept veranderd en vind ik hem helaas niet zo denderend meer. Op zoek naar een alternatief dus!

Carrot cake van de Starbucks (de oude variant)

En toen kwamen mijn ouders opeens thuis met een carrot cake. Gekregen van een klant! Het beloofde volgens origineel Amerikaans recept te zijn. En dat was het ook; gewoonweg heerlijk! 

Carrot cake van de bakkerij Wijnand in Laren

Helaas is carrot cake nogal duur. Bij de Starbucks betaal je €3,75 voor een klein stukje en voor de carrot cake van de bakker €4,95. 

Tijd voor een oplossing; zelf eentje maken! En laat er nou net morgen een 'speciale gelegenheid' voor zijn (alhoewel ik vind dat je nooit een gelegenheid hoeft te hebben om eens lekker te bakken). Mijn zusje krijgt namelijk haar HACCP diploma (wat in haar geval nogal een big deal is). Nu ga ik die kans dus mooi aangrijpen om een carrot cake te bakken. 

Maar welk recept gebruik je? Het hele internet staat vol met varianten zowel Amerikaans als Europees. Ik ben op onderzoek uitgegaan en heb gekozen voor een simpel doch goed uitziend geheel (op de plaatjes dan). Deze ga ik morgen maken en uiteraard laat ik hier op deze blog het resultaat zien inclusief het recept. 

Stay tuned!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten